onsdag 11 april 2012

Ljuva dofter

Det är inte så tokigt hemma i alla fall.
På långpromisen igår träffade jag Saskia med väninna som doftade väldigt gott.
Hemma i köket doftade det inte så tokigt heller.
Matte stekte kycklinghjärtan till mig, men hon sa att de var för varma för att smakas på nu.
Husse styckade upp min falukorv i lagom stora infrysningsbitar, och det doftade rätt gott det med.
Jag fick i alla fall smaka snuttarna.
Idag kom Lilla O för att leka med mig i trädgården, och hennes pappa ville att jag skulle lära henne dansa, men jag tror att hon behöver växa på sig lite till... Dansanta kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Tror knappast det finns något enda slott där det doftar så ljuvligt som hemma hos dej!
Gissa om snålvattnet rinner...

Får du bara jobba på lite, så lär du nog Lilla O att också kunna dansa. :)

Arlo sa...

Vilken doft-runda! Tack för den! En HEL falukorv....bara til dig????OJ!
Vad steker matten hjärtana i? Sås? Berätta!

Emma o Malte sa...

Såna där dofter brukar jag vara helt galen i! Då får matte inte någon kontakt med mig alls :-)
Kycklinghjärtan? Är det gott? Aldrig fått smaka. Men falukorv, det vet jag att det ÄR GOTT :-) Kram

smulan sa...

Vilken dag full av dofter och nästan alla bara ju av sånt som var till dig:) Och dansa gjorde du med stil! Attan vad låååång du blev:O

/smulan

Laika sa...

Vad liten lilla O är, det kommer ta tid för henne innan hon växer om dig. Men det ser inte ut att vara lätt att slå dina danssteg precis.

Du är ju en sån duktig kock som håller koll så att din matte och husse gör maten rätt :)

Sigge sa...

WOW!!!!! En hel falukorv som bara är din!!!!
Kan jag skicka matte på kurs hos dej? Hon behöver lära sej att köpa hela falukorvar till mej

Kim sa...

Ha, ha! Läste just ditt inlägg i min blogg. Strassenpotpurri! Jo, det låter ju jättefint, precis som du ser ut.

Inga-Lill sa...

Det är självklart att du ska ha snuttarna på korven, det är hundföda så det förslår, hihi. Söt är du när du lagar mat ihop med matten, fast du är nog ännu sötare när du dansar.

Tvåbenspussar.