söndag 29 april 2012

För mycket Spunk

Nu blev det väldans besvärligt här hemma! Husse och matte har kommit på att jag brukar läsa Spunkhundarnas blogg och då har dom helt felaktigt fått för sig att jag är intresserad av agility.
Dom åkte till Rusta och laddade upp med en massa konstiga mojänger.
Här skulle det hoppas åt alla möjliga håll!
Och hur ska man begripa vad matten vill? Vore det inte enklare att börja med bara några stycken pinnar?
Det hjälper väl inte att hon försöker med följa John!
Tur att Coco kom med sin nya bil som har plats för sju personer. Det behövs nu när hon snart ska få ett syskon.
Där kan hon sitta och titta på fåglar och allt möjligt genom glastaket.
Hon kom och skulle vara med mig i trädgården.
Vi dansade...
...och käkade godis!
Sen försökte hon få mig att springa genom tunneln.
Glöm det! Aldrig att jag skulle springa genom ett sånt där plastschabrak!
Hon var faktiskt mycket bättre på slalom än jag!
Sen käkade vi middag innan hon åkte hem igen och jag fick min lax som sushi för det gillar jag bäst... Trötta kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Arlo sa...

Hahahahahaha, Ludde-grabben! Nu har du åkt dit på riktigt lattjo-lajbans hemma på tomten!!! Fast kanske Coco och dom andra små kommer att gilla det minst lika mycket att ta sig genom tunnlar och springa slalom och sdå...
Väldigt tjusigt hopp, grabben!!!

Vi i Kasperian sa...

Men va kul!!! För Coco och matten allra mest, verkar det, hehehe...
Kan säga att jag heller ALDRIG skulle ge mig in i en sån där konstig grej!!!
Nänänänä...
I övrigt är jag och matte grymt impade över att hussen din lyckades fixa kamerans zoom. Och så är jag avundsjuk på att du ska få ännu en valp att lära upp. Förresten kommer du ju att få TVÅ nya!!! Du som redan har ett par...

Visst var det nån som sa att "till den som har ska varda givet..."
Han visste minsann vad han talade om! ;)

Emma o Malte sa...

Jissus det där såg ju hur roligt ut som helst!!! :-) Kram

Laika sa...

Men så duktig du ser ut att vara och vilket skutt över hindret då. Här blir matte riktigt imponerad ska du veta. Men det ser bra roligt ut, jag blir ju också sugen.

Grabbarna boys sa...

Vilken agiltyhund det bliva utav dig....men börja bara med fyra slalompinnar när du ska lära dig.
Öka sedan ut succesivt tills du kan alla.
Och du ska veta att slalom är det svåraste hindret att lära sig.....men det ser väldigt lovande ut för dig.
Vov o kram!!

Inga-Lill sa...

Jag tycker att det ser rätt kuligt ut det där men jag förstår att du inte gillar tunneln. Sen måste jag få ge ett råd, matten ska visa med handen och gärna en godisbit mellan fingrarna hur hon vill att du ska bära dig åt med slalom racet.

Tvåbenspussar.

smulan sa...

Men Ludde du var ju jätte duktig! Och matte o Coco med:)

Smulan