tisdag 24 april 2012

Kors i taket

Husse och matte åkte till Skärholmen idag medan jag passade tofflorna hemma. Matte köpte nya skor och kläder, och husse gick in på gubbdagiset och köpte en batteriladdare till mitt båtbatteri och en sats med så små mejslar han hittade.
Moderna saker brukar vara svåra att få isär, men han lyckades med att få kameran i en massa delar i alla fall.
Efter att ha petat bort två små plastbitar som legat i vägen för zoomknappen skruvade han ihop den igen och voila! Kameran fungerade och även zoomen! visserligen fick han skruva isär den en gång till för han hade glömt att pillra dit fästet till handremmen innan han skruvade ihop den men det var snabbt avklarat.
När han förde över bilderna på lagningen hittade han ett par kvarglömda bilder i stor-kameran där jag ligger och kollar in vägen och matte rensar jordgubbsplantor och längst bort i leran ser ni min privata spagrop. (I alla fall om ni klickar på bilden)
Jag tycker ändå att det är lite fuskigt att stå uppe i sovrummet och smygta bilder när man inte vet om det. Lyckliga kramar, Ludde!

9 kommentarer:

Arlo sa...

Är man paparazzo så måste man ju ha en fungerande zoom på kameran.

Sigge sa...

Jaså, en del har privat spa på tomten till och med!
Är bara en aningens grön av avund!
Men ska snart till skogen och göra inpackningar.
Duktig husse du har som fixar att laga kameran själv!

Vicky sa...

Det är inte illa att kunna skryta med en privat spa-grop. Du har det bra du Ludde.

Alexandra sa...

Rolig blogg, er ska jag följa!

mufflo sa...

Jag brukar säga att jag skruvar sönder saker för det blir alltid någon liten skruv över när jag satt i hop eländet..............

Lyckopiller sa...

Värta papparazzihussen du har. Men även om du tycker deet är fuskigt så blev ju bilden bra. Väldigt bra uppsikt över dig och matten från sovrumsfönstret.

Laika sa...

Vilken fin tomt du har, ser riktigt spännande ut och egen spagrop, en sådan lyx. Och mycket bra utsikt från fönstret. Där hade jag gärna suttit och tittat ut ibland :)

smulan sa...

Ja det tycker jag med e ojuste,man kan väl få chans att kunna visa sig från sin bästa sida.
Åhh vad många roliga bollar du har!

/smulan

Inga-Lill sa...

Jaså, din husse är oxå en sån där händig en som fixar allt själv, jag har ett par såna gubbar här med. Den ena allt som har med data, kameror och övriga teknikprylar. Sen den andra trasiga grejor i huset, på bilen och diverse annat som behöver åtgärdas. Rätt skönt faktiskt, för jag har tummen mitt i näven, fniss.

Tvåbenspussar.