lördag 27 december 2008

Svålen

Dagen började inte så värst bra. Jag blev tvungen att duscha med husse, för jag hade rullat runt lite för mycket på en död abborre som låg nere vid sjön igår för att impa på Doris, en labbe som jag träffade i skogen igår. Sedan blev det ett himla liv för ingenting. Hur skulle jag kunna veta att skinksvålen inte var till mig? Hur korkad får man va egentligen? Hänga ut till fåglarna??!! Löjligt! Hur som haver så trodde jag den var till mig, för den låg ju där på bänken, och den smakade alldeles förträffligt. Lite otur att jag inte hann få bort plastpåsen innan jag åt upp den, men husse säger att den nog kommer ut. Det är väl bara bra. Paketerat och klart. Han samlar ju på sånt i påsar.Lite visset i magen känns det ändå att ha svalt påsen också...Vadå? Gå ut kan man väl ändå!Det var kanonfint väder i skogen, och matte hade fullt med godis i fickorna.Det här är ett gammalt badhus, säger husse.Hur tror han att man ska kunna bada när vattnet är alldeles hårt och stängt?Okay - jag hajar! Man kan gå på vattnet i stället!

Och för resten! Jag kräktes bara lite på hemvägen - annars mår jag bra. / Ludde

Inga kommentarer: