tisdag 23 december 2008

Snart är det julafton

Nu är det bara ett par timmar till julafton.Jag ska fira julafton hos Baccardi och Mirre. Deras husse och matte blev jätteglada idag när min husse talade om att vi inte kommer förrän halv sex i morgon. Nu får dom ytterligare en och en halv timme på sig att få klart i köket. Innertaket var nästan färdigt när vi tittade förbi vid sjutiden.

Jag har varit på 70-årskalas hos Acke och Lille. Det var Acke som fyllde så mycket, men han såg verkligen pigg ut och hade gjort jättesmaskiga tårtor. Husse tog inte ett enda kort när vi var där, men jag ska be honom ta kort i morgon på mitt träd som vi sågade ned idag. Det står i min hundgård, och husse ska sätta lampor i det i morgon. Det blir nog jättefint. Nu är jag jättetrött, och snart ska matte borsta tänderna - på mig alltså. Det gillar jag inte alls, och hon brukar ge upp efter ett litet tag, så jag får gå och lägga mig i korgen.

Inga kommentarer: