måndag 19 oktober 2015

Hämtat A & O

I fredags hämtade vi Axel och Olivia på dagiset snett över gatan.
Matte hade gjort i ordning en massa minimackor och skålar med frukt och grönt och sa att DET fick de inte äta för det var husses och mattes mellanmål.
Gissa om de åt upp alltihop? Sen satt vi och tittade på barnprogram tills deras pappa kom och hämtade dem.
DÅ blev det min tur att få ett oxöra för besväret och matte och husse kunde pusta ut med lite ost och kex.
Nu är det väldans fint nere vid sjön.
Husse tyckte att alla höstfärgerna skulle förevigas...
...och jag med... Lätt grånande kramar, Ludde!

6 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Så flink du er som hjelper til med barnepass. Riktig slitsomt er det, så du har virkelig fortjent okseøre!

Arlo sa...

Jag tycker att dina A:n och O:n och C:n och M:n växer som ogräs! Tusan såna stora fina ungar dom är!

Melody and M.E sa...

Nu skrattar matte och husse gott här för de kör precis med samma knep för att få i barnbarnen det nyttiga! Så vackert det är vid er sjö och ännu vackrare är det med dig i förgrunden!
Stor nospuss till dig från Melody!

Laika sa...

Åh vilken fin porträttbild på dig Ludde :D Ja, de övriga bilderna var med fina förstås men den med dig slår allt. Mumsigt med småplock till mellanmål och speciellt för dig som fick gott efter "besväret" :)
Nospussar

Vi i Kasperian sa...

Men, så ofina barnbarn som käkar upp din mattes och husses mellanmål!!
Fast nu säger matte att jag tydligen missförstått det hela!!?? Fattar ingenting, jag...
Du klär verkligen i natur! Grå tinningarnas charm missklär nog ingen, jag är ju förresten redan helvit... ;) Kanske för att matten också är vithårig?
Kasper

Andra året i Hjo sa...

Oxröra låter finemang, tycker Hjo-Hjo!
Trevlig helg!