fredag 11 september 2015

Kalas

Eftersom Cornelia fyllde sju år den här veckan så bjöd vi henne på middag i onsdags. De vuxna åt rimmad lax med dillstuvad potatis och Coco och Max åt köttbullar med spagetti. Ni kan nog gissa vilka tallrikar som var godast att diska. speciellt som Max inte orkade alla köttbullar.
Max byggde torn medan Cornelia satt och väntade på att få öppna sina paket.
Här ska nog Max bo.

Nästa onsdag kommer Olivia på middag för hon fyller fem år den veckan. Då ska vi äta Tex-Mex... Höstkramar, Ludde!  

4 kommentarer:

Arlo sa...

Men vad alla fyller hos dig! Här blir det ingen fylla förrän i december har jag förstått....
Kalasmat vill jag också ha!

Laika sa...

Oj vad mycket kalastallrikar du ska få diska :) Rena rama lyxen. Tex mex älskar jag, ja köttbullar med för den delen. Ska alltid ligga minst sex köttbullar på min tallrik även om jag orkar äta åtta också. Pastan är ju bara ett litet tillbehör, det liksom räknas inte för mättnadskänslan ;)

Sigge sa...

Hm, vilken tur du har då.
Här är det slut på födelsedagar, får vänta till mars på kalas och tallriksdiskning

Vi i Kasperian sa...

Vilken tur att det är så gott om kalas hos dig. :) Fast matte säger att du nog i princip äter kalasmat varenda dag, din lyllo!!
Här väntar ännu ett par luncher och sånt, innan höstlugnet inträder och vi äntligen kan rejsa.
Förresten, månne Max är en blivande arkitekt. Tycker han visar tydliga anlag!
Kasper