tisdag 1 september 2015

Ganska innehållslöst

Dagarna går och löven faller men det händer inte så mycket annat. Max var på besök i helgen medan Cornelia satt på ett tåg som inte kunde åka till Göteborg för att en kontaktledning hade ramlat ned.
Max byggde en massa torn innan han åkte hem.
På eftermiddagen kom Axel och byggde med klotsarna ett tag medan hans pappa fällde träd.

Mattes jympa har börjat efter sommaruppehållet så husse och jag gick omkring vid Tantobadet på Söder under tiden hon var på ett pass.
Jag fick inte vara på stranden förrän efter 31 augusti stod det på en skylt.
Det fanns ju i alla fall en lösning på problemet...
...även om det inte direkt inbjöd till något rejs.
När vi gick bland koloniträdgårdarna träffade jag på en trevlig katt som inte sprang sin väg så fort han såg mig. Det var en ny upplevelse.

Cornelia kom fram till Göteborg så småningom men då var det mitt i natten... Höstliga kramar, Ludde!

5 kommentarer:

Arlo sa...

Nu när det är höst börjar det nog hända saker i ditt liv igen. Ludde! Det behöver bli normala temperaturer om det ska bli nåt att skriva om!

Laika sa...

Hmm, den där kontaktledningen läste vi om på nyheterna. Skönt att hon kom fram till slut även om det var så sent.
Spännande med en katt som inte flydde :D Ibland vet man liksom inte hur man ska bete sig då för de flesta tar ju till flykten. Nu är jag ju iofs lite van eftersom jag ju har en kattkompis i området :D Oj så stolt man kan vara ;)
Nospussar

Vi i Kasperian sa...

Visst är det bra när ens tvåbeningar har byggklotsar, så att småttingarna kan vara kreativa byggare. Så att man själv kan få lite lugn och ro.
Och jag vet ett mycket bättre rejsställe än Tantobadet, bara matte får sansa sig lite. Och "mostran" farit hem. :)
Kasper

Kim sa...

Hösten kommer med stormsteg, säger matte.

mufflo sa...

Jag tackar för mig och lovar att titta in på er härliga blogg ibalnd..............