fredag 18 juli 2014

Sommaraktiviteter

Nu kanske man inte längre kan kalla husses aktiviteter för "att påta i trädgården" längre.
Han fick kalla in det tunga artilleriet för att få bort ett par stubbar.
Det var några riktiga bjässar som vår lokale grävmaskinist lyfte upp och körde bort till tippen.

Husse han sökte sina rötter som han samlade på släpkärran och körde iväg med.
Nu har jag en härlig leråker som passar för rullningar och pälsvård.

För att svalka oss lite åkte vi till torpet och badade.
Då kom det en hel familj svanar simmande.
Dom skulle nog bara kolla om jag var en svart svan för sen simmade alla iväg.
Matte har stekt två paket med lever till mig som doftar alldeles underbart.
Där vår lilla gatstump slutar finns det en semestrande sandlåda som fick tjänstgöra som poseringslåda i morse. Sommarkramar, Ludde!

7 kommentarer:

Parisercollie sa...

Ojoj vad händer med er trädgård. Härligt att du får en leråker att rulla runt på. Det är sånt som vi vovvar gillar, eller hur.

Arlo sa...

Kul sommaraktiviteter alltihop! Fast svanarna var snyggast och levern luktade bäst!)) Arlo

Vi i Kasperian sa...

En leråker till tomt skulle passa mig perfekt...
Jisses, vad din husse håller på och donar!!! Vad säger matten??? :D Fast hon kanske också gillar leråkrar?
Ser härligt ut med badet, och doften av lever kan nästan anas ända hit!
Spännande liv du har, Ludde!!! (På min tomt händer nästan ingenting, bara ett och annat rådjur att skälla på...)
Kasper

Laika sa...

Vilket arbete i trädgården, bra att du slapp göra allt det grävandet. Hoppas du får behålla det så fint som det blev nu efteråt :D Skönt att ligga på och rulla sig i :)

Första året i Hjo sa...

Svanar ska du nog passa dig för - argsinta rackare. Inte mycket går upp mot lever. Fast Hjo-Hjo har bara smakat leversnittar.

Emma och Malte sa...

Alltså Ludde, kan inte jag få följa med er och bada? För jag får minsann inte bada för min matte... Kram Malte

Ludde Svartnos sa...

Nä, inget mjäkigt påtande i trädgården där inte. Ska nåt bli gjort så hit med en grävskopa, hahaha! Så fint det blev för dig sedan... Eller vad ska hända tro?

BELLA