söndag 11 maj 2014

Liten

Vi köpte ju med oss lite ost och skinka hem från Delibutiken i fredags.
Jag fick en skiva skinka som efterrätt när jag tuggat i mig mitt oxöra men osten var inte riktigt min typ så den fick mina människor äta själva medan vi satt och tittade på familjen Pilfink på teven.
Idag kände jag mig lite liten när jag skulle lyfta på benet mot den här bautastora eken, men det gick bra ändå.

Pyttelilla pippi Pilfink-unge har inte fått några syskon ännu fast han redan är två dagar gammal men han äter duktigt när mamma kommer med mat... Pyttesmå kramar, Ludde

8 kommentarer:

Arlo sa...

Men han blir ju storebrorsa till dom andra i stället för tvilling! Knepigt!

Vi i Kasperian sa...

Oj, ett sånt litet ynk den där ungen är!
Spännande att se när han får syskon. :)
Mysigt fredagsmys, här glömdes det visst bort. :(
Men idag har jag fått både knorr och torkad lever. :)
Medan matte satt och log och var glad över trevliga, duktiga och sköna Ravelli och Söderström.
Kasper

Laika sa...

Mmm, den där ostbiten ser allt ut som en god liten bit tallegio :) Kanske det inte är men det är vad matte blev sugen på nu i alla fall. Jag äter den skrattande kon-osten. Det är min favorit.
Vad spännande att återigen få följa med på lite pippiresa :D

Melody and M.E sa...

Jag äter precis alla sorters ost, men matte gillar också ost så det blir inte så stora bitar till mig!
Här i Västervik har fiskmåsarna fått ungar och det är bäst att passa sig för de är riktigt aggressiva när man kommer för nära! Matte är lite rädd för dem, men jag skäller bara på dem om de kommer för nära!
Puss från Melody!

Första året i Hjo sa...

Inte dumt med skinka. Ostsorter finns ju många som helst, kan inte gilla alla.

Emma och Malte sa...

Det där var verkligen en stor ek! Så stor ek har jag aldrig sett i hela mitt korta liv!
Men tänk vad roligt för pippi pilfink vad många syskon han får sen :-) Kramis

Sigge sa...

Men Ludde då ost som är så gott. Fast matte påstår att det finns en massa konstiga ostar som inte alls är goda mögliga o eländiga.
Förresten så mitt halsband badar jag inte med. Är totalförbjuden att bada med sånt på mej. Det har hänt att hundar fastnar med sina halsband i saker dolda i vattnet och hållit på att drunkna.

Kim sa...

Wow! Den där eken var jättestor. Vattna den inte för mycket, då växer den väl upp i himmelen.