måndag 19 maj 2014

Inga sykon

Den lilla pilfinksvalpen fick inga syskon.
I lördags såg vi att alla var borta ur boet och kvar var bara de fyra obefruktade äggen. Vi gissar att någon större pippi fick sig ett mål mat så den holken är borta och husse ska bygga en ny som är djupare till kameran.
När jag fick en kycklingvinge till frukost i söndags förstod jag hur det hela hänger ihop.
Jag har testat vattentemperaturen vid mitt bad och konstaterade att det sannolikt kommer att bli ett trevligt badrejs på torsdag.
Idag när det regnade på långpromenaden kunde husse se att de nya skorna Arlos matte tipsade om håller tätt.
Han har satt dörrar på tunneln så nu kan vi plocka ut saker ur den fallfärdiga boden och sortera inne i tunneln vad som ska sparas och slängas även om det regnar... Torra kramar, Ludde!

9 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Så tråkigt med röveriet i holken. Kanske att den nya ska ha ett lite mindre ingångshål också?
Naturen är inte bara "snäll", minsann.
Jag tror också på ett bra torsdagsrejs.
I morgon kommer Grynet, men hon är faktiskt inte alls särskilt mycket för rejs. Fast söt är hon... ;)
Kasper

Lillian "sognafaret" sa...

Godt det ikke var du som skulle bo i den nye tunnelen!

Anonym sa...

De där vattentäta skorna vill jag gärna också ha tips om :)

/ ej hundägare

Parisercollie sa...

Den där tunneln låter intressant. Undrar vad som ska hända i boden när saker och ting är rensade och sorterade. Sådana där regnskor verkar väldigt praktiska att ha.

Första året i Hjo sa...

Synd om pilfinkarna. Tunneltältet ser ut att funka bra.

Ludde sa...

Jag fick tipset från Arlos snälla matte:
Reebok one sawcut gtx trail dmx ride 799kr Stadium

Laika sa...

Hmm, inga pippisar kvar och så får du kycklingvinge till mat. Vilken tur att jag inte ser något samband där, hihi. På tal om kyckling...jag fick också äta kyckling idag. kalasgott verkligen :)

Anonym sa...

Tack Arlo-matten och Ludde-husse :)

/ej hundägare

Eva sa...

Fint att de fick ut en i alla fall. Lilla duvan hos havanaiserna fick ge upp... (Vi tror att hon kanske själv blev tagen av höken)