onsdag 24 juli 2013

Resumé

Nu ska jag berätta vad jag har gjort sedan Kasper var här.
Jag har plockat kantareller i svampskogen.
Jag har varit på altanen och druckit vatten när matte och husse har druckit gammal saft.
Jag har ätit lever medan mina människor fått nöja sig med svampmackor.
Jag har inte ätit hallon och blåbär...
...men jag har diskat gräddskålen!
Vi har ätit korv allihop men jag slapp tillbehören.
Dessutom har jag plaskat vid min badplats, nästan gjort valpar och sett på när min Nisse spelar boll... Slöa sommarkramar, Ludde!

4 kommentarer:

Kikkan sa...

Va duktig Du är som kan plocka kantareller, har nog aldrig sett sådana här, bortsett från visa exklusiva mataffärer. Svamp här = champinjoner. Korv i alla former är poppis här i huset, tycker tillbehören inte ser så dumma ut heller. Fortfarande varmt & klibbigt bland baby-yran. Londonkramar

Sigge sa...

Duktiga människor du har som lyckas hitta kantareller. Matte som har mängder med svampvänner åt dina trakter har bara hört svordomar om borttorkade svampar. Ludde jag tycker faktiskt att du också ska se till att få svampmacka, det är utsökt läcker hundmat.

Vi i Kasperian sa...

Oj, du har ju haft det nästan lika spännande som jag!
Hehehe, fast jag har faktiskt fått svampomelett till middag!
Och så har matte kommit hem med en laddning nya märgben. :)

Laika sa...

Bara alla gobitar :) Det är rätta takter det. Nästan gjort valpar, hihi... synd att du inte gjorde några, för Luddevalpar hade nog blivit världens sötaste :)