måndag 10 juni 2013

Nu igen!

Ibland tror jag att husse älskar att plocka sönder saker!
Nu har han plockat isär sin elektriska gräsklippare för den tvärstannade härom dagen.
Det var ett lager som hade rostat sönder och det satt förstås underst och måste tas ur uppifrån! Nu har han beställt ett nytt i järnaffären och om nån vecka får vi se om han får ihop alla delarna igen.
Bygget går framåt och där har garaget fått både takpannor och dörr, och huset har fått balkonger. Hussen har äntligen fått ihop de första tre dagarnas bilder från Provence, om nån är intresserad, och dom finns på hans blogg. Det är hur många som helst och tagna med tre olika kameror och mobilen så det är inte konstigt att det har tagit tid... Frustrerade kramar Ludde!

8 kommentarer:

Eva sa...

Jag undrar...
De där som bygger, de kanske ska vara lite glada att hussen har gräsklipparen att pyssla med? Om han nu sett hur de bygger IHOP så finns kanske en frestelse tänker jag?
Ska kika på Provence när jag har tid vänta på att datorn laddar upp husses...

Arlo sa...

Alltså.... om nu panschisarna hade FYRA sängar på hotellet så vad tusan hade dom för utrsäkt att inte låta dig följa med?

Mufflo sa...

Trevlig sommar...........

Vi i Kasperian sa...

Jaså, hussen har övergått från pyttesmå delar i en kamera till rejälare don i en gräsklippare nu. :D
Ska bli spännande att se hur han får ihop allt så småningom. Jag blir så orolig, men "han klarar det nog", tröstar matte mej. För det vore hemskt annars, om du skulle behöva ha en tomt som ser ut som min!!!

K sa...

En typisk hussegrej, antar jag. Tyvärr är min husse inte sån. Tummen mitt i handen, om du förstår. Kanske kan vi få låna din husse en stund.

Kim sa...

Alltså, min matte hann knäppa i väg meddelandet i förväg. Det var jag, Kim.

Laika sa...

Spännande bilder på husses blogg, mycket fint har de minsann sett :)
och duktig är han på att plocka isär grejor också :)Fast nu betyder väl detta att gräset inte blir klippt på ett tag? Snacka gräsrull :D

Emma o Malte sa...

Oj vad din husse pillar! Måste varit svårt att komma ihåg vart alla delarna skulle sitta sen? Kramis