tisdag 30 maj 2017

Vilken härlig dag!

Igår skulle husse åka till Björnlunda och eftersom det är nästan där Kasper bor kollade han om det möjligtvis var någon hemma om vi skulle komma förbi och hälsa på.
Visst var dom hemma, och hans matte kokade soppa på en spik som människorna åt till lunch medan Kasper och jag ivrigt väntade på att få gå till stranden och bada.
Snart gick vi ned till hans sjö...
...och där fick vi ha stranden helt för oss själva.
Det blev både plask och skvätt.
Varmt och skönt var det i vattnet.
Jag håller mig helst på det grunda.
Kasper har sitt eget speciella sätt och torka sig på.
Det här var verkligen en riktig lyckodag!
Jag orkar jiu inte rejsa på samma sätt som förr så jag föreslog att vi skulle gå hem och fika.
Kasper torkade sig lite till för säkerhets skull innan vi gick.
På Kaspers altan träffade jag äntligen Filip.
Jag tyckte att det var lite läskigt men Kasper lovade att Filip är snäll.

Tack snälla Kaspermatten för att vi fick komma och nästanrejsa med så kort varsel! Matte och husse tackar också för en härlig dag i sörmlandsskogarna!

3 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Så kos for deg å se Kasper igjen!

Vi i Kasperian sa...

Det var ju bara jättekul att ni kom, matte säger att det egentligen är hon och jag som ska tacka allra mest! För tårta och blomma. Och så förstås sällskapet. :)
Jag gillar vårt sansade sätt att rejsa jättemycket, man är ju liksom ingen ungdom längre... ;) Och mellan varven hade vi ju rejäl fart, både du och jag. :)
En sån tur förresten att ni kom i går och inte idag! Bra med regn, men inget kul att vara ute i!
Kasper

Wilma sa...

Vad skoj ni såg ut att ha. Vore kul om vi kunde träffas allihop nån gång och rejsa. Fast frågan är om du hinner med mej och Sigrid då vi är världsmästare i snabba rejs ;)