söndag 10 juli 2016

Lite tugg

Förra tisdagen tyckte matte att vi skulle göra en liten utfärd, så vi hoppade in i bilen och åkte iväg till Nynäs Slott. Först gick vi runt och tittade på omgivningarna och sedan fikade vi i Orangeriet. Efter en titt på grisarna och fåren åkte vi till Trosa där vi tog en promenad längs ån.
Där fanns det massvis med trevliga ställen så vi stannade vid ett och åt glass innan vi fortsatte hemåt.

Brevbäraren delade ut reklamprov för en ny sorts Dentastix härom dagen i våran brevlåda.
Jag vet inte vad dom menar med "räcker längre" men för mig räckte den i två minuter och tjugo sekunder.
Oxörat jag fick idag räckte i alla fall i arton minuter... Vältuggade kramar, Ludde.

6 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Øver du på å bli kongelig Ludde? Ikke alle som har fått omvisning på slott! Nei sånne tyggesaker er oppskrytt, de blir borte på et blunk. Godt du fant noe større saker å tygge på etterhvert!

Vi i Kasperian sa...

Nynäs slott har jag bara åkt förbi, men Trosa är jättefint! Och hundvänligt, jag har också låtit mig bjudas på gott vatten där. :)
Tufft av er förresten, att trotsa trafikkaoset runt Södertälje.
Oxöra på 18 minuter blankt - inte dåligt!
Kasper

Arlo sa...

Sånt där hokuspokustugg har landat i min brevlåda ibland också, då brukar jag oroligt tänka på alla dom som inte har en hund hemma och som får tuggisar ändå....kastar dom bort dom då??????

laika sa...

Några sådana tuggisar har då inte hamnat i min brevlåda, vadan detta?
Inte för att det spelar mig någon roll för jag äter inte sånt som är bra för mina tänder, bara en principsak. Jobbigt och dumheter säger matte.
Oxörat däremot ser riktigt smaskens ut.
Nospussar

Wilma sa...

Hej Ludde!
Tänkte bara skicka en hälsning, jag heter Wilma Border collie och tänker bli din bloggkompis. Bor hos matten till den där svamphunden.

Tredje året i Hjo sa...

Oxöra har nog Hjo-Hjo aldrig smakat. Vi får ta en tur till Granngården och köpa på oss lite belöningstugg.