tisdag 3 maj 2016

Meteorologisk sommar

Det är en väsentlig skillnad på april- och majväder och nu säger SMHI att den meteorologiska sommaren kommer den här veckan och den välkomnar vi absolut.

Vi invigde vår nya paviljong med att fira Kungens födelsedag.
Dessutom har vi firat Cecilia och Axel också med både lunch och tårta.
Idag tog vi årets första promenad i svampskogen.
Jag kunde inte posera på min favoritsten idag men den här fungerade ganska bra.
Bilen som någon eldat upp vid min sten är visserligen borta nu men det ligger fortfarande krossat glas och annan bråte där så jag håller mig på vägen...

...och med värmen har de första frolicarna slagit ut... Soliga kramar, Ludde!

7 kommentarer:

laika sa...

Här har också frolic-buskarna börjat ge skörd :D Härligt att få komma ut i skogen och springa av sig. Passar perfekt att ha en sån fin paviljong att vila upp sig i efter en promenad. Blir en skön skuggplats när sommarsolen sedan gassar :)
Nospussar

Lillian "sognafaret" sa...

Håper den sommeren hos deg kan nærme seg her også...

Parisercollie sa...

Vilken lyxig paviljong. Passar både när det är sol och när det är regn. Härligt när frolicarna slår ut. Nospussar

Vi i Kasperian sa...

En sån fin paviljong. Nu får ni allt ett sjå att välja var ni ska sitta och njuta sommaren. :) Den har kommit så plötsligt så att här har vi inte riktigt hunnit med.
Jag tycker du klär utmärkt i den där stenen också, och lyckliga du som hittar utslagna Frolicar! I mina trakter har alla såna träd och buskar dött ut!!
Men annars är allt bra och skoj. :)
Kasper

Tredje året i Hjo sa...

Svamp och frolic, det är rätt olika godsaker. Och tryffel än mer, ifall det finns någon. Är Ludde innosad på tryffel? Lär finns på Gotland tror jag.

Sigge sa...

Va? Frolicbuskar nu??????
Här är all godisblomning över eftersom jobbarsäsongen har börjat. Brukar blomma igen när fulvintern återkommer

Arlo sa...

Nu har det varit tropiksommar i evigheters evighet ju! Nu räcker det. Frolicen klarar nog några grader lägre temperatur också.