fredag 1 april 2016

April april

Matte hade med viss hjälp av husse lagat mat i flera dagar före påsk.
Hela tjocka släkten kom på lunch på långfredagen och sånt tycker jag om för det brukar bli en hel del gott till mig då.
Coco, Olivia, Axel och Max fick ett eget bord i köket, och det såg ut som om dom haft roligt.
Jag fick allt som dom lämnat på tallrikarna för här i huset slänger vi inte mat.


Igår var jag och hämtade Max på dagis och passade honom hela kvällen.
Matte stekte "hot dogs" till honom.
Det gillade både han och jag, för jag hjälpte honom med det han inte orkade.
Coco som varit i London med sin mamma och mormor och hade kollat in en massa roliga ställen och shoppat loss kom hem sent på kvällen. (Jag lånade bilden av hennes mamma men hoppas att hon inte blir arg för det)
Hon hade köpt en fin tuggvänlig engelsk vakt som piper till mig. TACK snälla Coco! 

7 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Godt det ikke var deg som havnet i panna til steiking!

Vi i Kasperian sa...

Ojoj, sånt festande!
Tror dom hade himla kul där i köket, och så bra att allt det där dom inte hann äta upp hamnade i din mage i stället.
En pipande vakt från London - kan tänka mig att du blev nästan överväldigad!!
Kasper

laika sa...

Åh så trevligt, när det vankas så mycket och god mat så blir det ju också så mycket mera disk och det kan bara inte bli dåligt.
Tänk att du har en vakt du kan vakta, eller vaktar vakten dig? Hur som är det rätt coolt att den kommer utomlands ifrån :D
Nospussar

Arlo sa...

Men...såg jag marsipankycklingar på din buffétalrik??? Pipvakten vill jag också ha! Allt som piper vill jag ha!

Melody and M.E sa...

Äntligen förstår jag varför det heter "Hot dogs"! De står nu överst på min önskelista!
Önskar dig och de dina en härlig helg!
Nospussar från Melody!

Tredje året i Hjo sa...

Hjo-Hjo: Engelska pip vill jag också ha! Och påskrester.

Parisercollie sa...

Det var en påsklunch som inte gick av för hackor. Och eget bord för minisarna, vilken lyx. Nospussar