torsdag 19 mars 2015

På rymmen

I morse satt husse och bläddrade i gratistidningen Vi i Villa som kom i brevlådan igår.
Då trodde jag nästan att jag skulle få se Melody i den men det var bara en likadan tapet som hennes husse satt upp i nya huset.
För det mesta går jag väldigt ensam med hussen på promenaderna och känner mig ungefär som Ior i Nalle Puh ni vet men idag blev det lite roligare för när vi satt ute och fikade så kom James och hälsade på.
James hade rymt hemifrån så husse hämtade ett reservkoppel som han kunde låna.
Vi tyckte det var bäst att gå och se till att han kom hem helskinnad.
Det var ingen hemma för dom var nog ute och letade efter James så vi släpade runt min husse lite kors och tvärs för att försöka hitta rätt på hans människor.
Oj oj oj va vi letade!
Det blev en extra lång promenad idag men nu är James lyckligt hemma igen och jag är alldeles slut... Utmattade kramar, Ludde!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog inte sista gången ni får James besök, Baylan är rymningsexperter ☺
Anita

Anonym sa...

Baylan = beagle 😀

Arlo sa...

Ni kunde ju ha frågat James vad han hade för telefonnummer så kunde ni ha ringt i stället för att irra omkring. Fast det var ju kuligare att irra förstås.

Vi i Kasperian sa...

Jobbigt att valla rymmande äventyrare, förstår jag. Kanske ryktet om din mathållning spritt sig. ;)
Till mig rymmer bara Elsa, och det gör hon för att jaga katter!! :
Kasper

Ludde Svartnos sa...

Det var kanske lilla Nasse som kom på besök till Nalle Puh och Ior?

Laika sa...

Roligt med så där plötsligt besök, fast antar att hans matte och husse kanske inte riktigt tyckte det var lika trevligt att han gick på egen promenad. Fast en egen promenad var det ju inte när han fick sällskap av er :D Förstår att du sov gott efter.
Nospussar

Melody and M.E sa...

Så det är flera än matte och husse som tapetserat med blad ända upp i taket! Nu blev matte lite nyfiken så hon ska nog gå och leta fram den där Vi i Villa tidningen som hon la i tidningskorgen häromdagen.
Jag skulle också gärna rymma hem till dig om du följde mig hem!
Puss från Melody

Andra året i Hjo sa...

Ser skönt ut i korgen, fast lite liten kanske. Eller är det du som är för stor.

Parisercollie sa...

Vilken tur att James har så gulliga grannar som er som tar hand om honom när han rymmer.

mufflo sa...

Ja oj oj oj vad din husse får motion.....