söndag 15 juni 2014

Under tiden...

Jo, jag skulle ju passa min Bosse medan matte och husse var på Malta i åtta dagar. Det blev bara EN dag för när vi skulle gå på promenad andra dagen så drog jag lite grann i kopplet. Inte så mycket men Bosse höll tappert emot ända tills jag slutade dra. Då tappade han balansen och ramlade baklänges. Jag föll som en fura var hans beskrivning av det hela och det stämmer ganska bra. Bosse blev ordentligt blåslagen och öm så vi enades om att jag kunde passa Lilla O och Axel istället så han kunde vila sig i form.
Axel är väldigt pussig av sig och älskar att kasta saker till mig fast de flesta hamnar PÅ mig.
Lilla O är så stor nu så henne kunde jag öva att gå i koppel.
Dom har en stor och härlig tomt så jag kunde vara ute så mycket jag ville.
Alla fick lördagsgodis när jag varit där ett par dagar.
Dom vet att jag gillar grisöron.
Ibland hjälpte jag till att passa deras potatisar och tomater också.

Nu har i alla fall Bosse piggat på sig ordentligt, matte och husse har kommit tillbaks och jag har flyttat hem igen så livet har återgått till det gamla vanliga igen... Vanliga kramar, Ludde! 

12 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Stackars din Bosse, tur att han i alla fall är pigg igen.
Kanske du passar bättre att passa småttingar... ;) Dom ramlar ju liksom hur mycket som helst ändå.
Det syns att du tog ditt passande på allvar - och det var tur att du hörde av dig här till slut, vi började nästan bli lite oroliga!
Kasper och Kaspermatten

Arlo sa...

Jaså...blev det så tokigt med din Bosse? Sån tur att han mår bättre nu då och att det fanns vikarier på plats så dom kunde stanna på Malta hussen och matten. Du verkar ha haft fullt upp och behöver nog semester nu när det lugnar ner sig där hemma.

Lillian "sognafaret" sa...

Så flaks for deg at Matte og Husse kom hjem igjen, virker som du har hatt en skikkelig slitsom ferie når du skal passe på alt det der!

Malte och Emma sa...

Vilken tur att Bosse är bra igen! Du verkar ju ha haft det bra hos Lilla A och O också. Jag gillade bilden på dig när du vaktade tomaterna och potatisen :-) Kramis

Första året i Hjo sa...

Tufft med stor och stark hund i koppel.

Kim sa...

Så klart att du inte menade att Bosse skulle ramla, sånt bara händer. De verkar ju inte vara arga på dig i alla fall, du fick ju grisöron.

Sigge sa...

Hoppsan!
Inte bra när tvåbeningar faller så där, vissa såna är tydligen ganska vingliga har jag hört.
Bra att du kunde passa människovalpar istället och att din människor återkommit

Melody and M.E sa...

Oj, oj sådan olyckshändelse! Tur att Bosse bara blev blåslagen och inte bröt några ben och vilken tur att du kunde bo hos småttingarna!
I dag ska matte hämta lillprinsen på dagis tidigt för han gillar inte alls att vara där, så det blir jag som får vara barnvakt och fortsätta med koppelträningen!
Puss från Melody

Parisercollie sa...

Vilken otur för Bosse som ramlade och slog sig. Tur att han repade sig så fort. Hilda är en baddare på att dra i kopplet ibland och då gäller det att hålla emot. Men är man inte beredd på ett ryck, så är det lätt att falla.

Laika sa...

Borta bra men hemma bäst, så är det absolut :) Skönt att din Bosse blivit bättre.

Ludde Svartnos sa...

Men Ludde inte trodde jag att du drog i kopplet så att Bossar far omkull! Stackarn, men tur att han inte bröt sig. Jaha, och då fick du passa småttingar istället. Och potatis, hahaha! Är det den ni ska äta nu till Midsommar

Undrar BELLA

Eva sa...

Tänk så bra att det fanns vikarier när stackars Bosse ramlade!
Mycket skönt det inte blev värre för honom, men du får kanske försöka hejda ivern lite när du har honom i koppel....
Mycket trevligt småfolk du fick passa istället!