lördag 12 oktober 2013

Dags att stänga

Idag var det dags att stänga torpet för snart är det vinter. Visserligen kan man vara där när som helst men vid den officiella stängningsdagen brukar jag alltid bli bjuden på lunch.
Jag började med att inspektera sjön.
Det var definitivt inget badväder när det bara var 11 grader i vattnet.
Jag sprang upp till Coco istället.
Hon roade sig med att kasta boll som jag skulle hämta och sen var det lunchdags..
Max har blivit riktigt duktig på att smula nu och att tappa mat till mig. Mätta kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Arlo sa...

Tur att vi inte stänger vårt hus för vintern, för då skulle vi inte komma in...eller ut...beroende på var vi var när vi stängde...

Melody and M.E sa...

Här har vi lovat barn, barnbarn och en del övrig släkt att det ska firas jul här på landet, så det blir ingen stängning här inte. Men idag, när det nästan stormar och regnskurarna kommer tätt, då skulle vi gärna fly landet och bo i stan resten av året!
Kram från M.E och stor puss från Melody

Eva sa...

Så alldeles väldigt praktiskt med smulare! Var kan man köpa sådana någonstans?
Jesper o Assar
Matte beundrar bilderna över den stilla sjön med skogen speglad i. SÅÅÅÅÅ intressant..... Suck!

Vi i Kasperian sa...

Men Ludde då - säg inte att du redan har avslutat badsäsongen!!
Äsch, du vet ju att min badudde kan man bada vid ända tills det blir is. Du ska få se... ;)
Snart hör jag av mig!
Ser bautaskönt ut där vid vackra sjön, och BRA att Max växer till sig. :D
/Kasper

Laika sa...

Vilka vackra bilder med det stilla vattnet i bakgrunden, även om förgrunden var den huvudsakliga punkten som gjorde bilderna så bra :)
Du har lärt upp barnen bra du Ludde :D

Kim sa...

Nu blir jag lite avundsjuk. Du blir ju bjuden på de mest delikata luncherna jämt.

Sigge sa...

Badkruka!
11 grader det är minsann ypperlig badtemperatur, det är för övrigt aldrig för kallt för uppfriskande dopp.
Bara äckliga onödiga isen som kan hindra såna.