fredag 5 april 2013

Stadsvadring

Idag tyckte mina människor att jag behövde lite social träning! Det betydde att vi åkte in till stan med tåget alla tre. Matte tittade i några klädaffärer medan husse och jag gick till stora banken vid Sergels Torg med ett par papper. Jag var lite orolig för matten som gick själv men vi träffade på henne igen vid Hötorget och sen gick vi tillsammans hela Drottninggatan bort till Gamla Stan.
Där fanns det inga fyrfiliga gator minsann. När vi gått hela Västerlånggatan och var på Slussen mötte vi husses svägerska Ulrika som åkt till Stockholm för att shoppa med en kompis. Dom hade mycket kvar att handla så vi fortsatte bort till Medborgarplatsen där matte och husse fikade på en uteservering. Sen gick vi till Södra Station och tog tåget hem.
En liten kille som hette Otto satt vid sätet bakom mig.
Han ville komma över och hälsa på mig men hans koppel räckte inte och jag satt lite inspärrad av en massa ben. Tyvärr inte såna man kan tugga på, men det har jag ju hemma. Nu sover jag nästan för man blir så trött av alla stadsdofter när man inte är van. Ovana kramar, Ludde!

5 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Det var en rejäl stadsvandring minsann, inte undra på att du blev trött.
Jag har aldrig åkt tåg, inte buss heller, förresten. Bara bil.
Matte har i princip inte heller åkt tåg sedan hon blev vuxen, dvs de senaste hundra åren...
Men det ser intressant ut. Så vem vet... ;)

Vicky sa...

Sightseeing i storstaden är ju inte fy skam. Du får vara med om mycket roligt du.

Eva sa...

Då fick ni en fin promenad!
Den där biten är ju faktiskt trevlig att gå, i alla fall en hel del bitar. (Säger jag som sprungit en hel del mellan S:ta Clara och Storkyrkan o dess bod.)
Synd det där med korta koppel bara.
Hoppas du vilat upp dig ordentligt nu!

Arlo sa...

Där har jag aldrig varit, men matten och hussen dom har varit där tusen gången! Mattens brorsa jobbade i bank vid Sergels Torg också och så bodde han på Söder ett tag, så matten vet vad du snackar om, och jag fattar ingenting!

Laika sa...

Men du är ju så duktig när du åker tåg, synd bara att det inte var tuggbara ben du hade där :)
Jag har också varit inne i stan några gånger, men gå så centralt gillar jag inte riktigt, vem ska man liksom hälsa på och var ska jag göra nummer ett och två. Nej, stan är inget för mig, det ger mig bara en massa huvudbry.