måndag 27 augusti 2012

Hemma igen

Bosse och jag har haft en lugn härlig vecka tillsammans. Vi har gått på många och långa promenader, och vi har varit i stan ett par gånger också. Han går väldigt sakta, och det är bra, för då hinner jag sniffa och snosa på allt jag vill längs vägen.
Matte och husse har varit på ett ställe som visst heter Malåkra och dom berättade att dom skulle hälsa till mig från en hund som också var duktig på att passa tofflor.
Det var så varmt där så dom hade speciella vattenställen för hundar. Ska man döma av alla hussens bilder så verkar det mest som om dom varit på en sjudagars middag! Ni kan se själva HÄR!
Nu har jag hjälpt matten med all tvätt så nu är det husse som ska vika och stoppa undan den... Rena rama kramar, Ludde!

PS. Jag ska börja läsa ikapp vad ni har gjort nu, sen hörs vi igen. DS.

8 kommentarer:

Eva sa...

Kul att du är åter i etern!
Och du får gärna komma hit och assistera med tvätt också...;)

Arlo sa...

Vilken tur att dom hittade hem igen!!! Och att Bosse hade tålamod att vänta ut allt sniffande. Nu blir det som vanligt igen, när Ludde finns med i bloggvärlden!

HumleSpunk sa...

Välkommen tillbaka :)
Och en sån där hund-vatten-fontän skulle man ha på agilitybanan istället för den där übertråkiga, vanliga vattenskålen. Hade varit mycket trevligare att fika vid en fontän :)

Vi i Kasperian sa...

Ujujuj, vad dom har smörjt kråset, dina tvåbeninar! hussen som till och med har ätit sniglar - jag kan samla ihop massor åt honom du han vill!
Nu undrar jag bara - vad hade dom med sig hem till dig? För dom kan väl inte BARA ha handlat till sig själva? - Attans vad dom shoppade loss, förresten... :D
Trevligt att dom är hemma igen och att du är tillbaks på bloggen. Känns mer som det ska vara då!

Mufflo sa...

Tvätthjälp...inte dåligt alls........

Laika sa...

Men vilken matresa... fast den fisken såg ju inte vidare snäll ut, huh sa matte. Däremot gillar jag att de har vattenställen till vovvar, kanske vi ska propsa på att få sådana här även hos oss? :)
Vad duktig du varit som passat Bosse så länge och det låter också som att han skött sig exemplariskt :)

Sigge sa...

Matte hälsar att du är så välkommen hit och ta hand om tvätten.
Skönt att du är tillbaka igen och livet blir normalt för alla (utom i min och mattes ständiga katastroftillvaro)

Emma o Malte sa...

Så skönt att ni är tillbaka igen! Det har varit tomt utan dina inlägg! Kramis