måndag 5 oktober 2009

Som en dans!

Nu mår jag bra i magen igen! Det kändes inge bra igår så jag åt gräs som en hel ko och kräktes i trädgården. Sen hulkade jag hela kvällen. Halv tre på natten väckte jag husse och vi gick ut på en nattpromenad. Jag njöt av alla dofter och gjorde lite nummer 2. Inte en bil och inte en människa såg vi på hela tiden. Vi kom hem halv fyra och sedan sov jag lugnt resten av natten.Idag mådde jag så bra så jag tog en svängom med matte på altanen när vi plockade in saker för vintern. Bamsekramar, Ludde!

10 kommentarer:

Malte och Snoken sa...

å kolla du kan ju va me i det där programmet lets dance!
va skönt att du är bättre i magekulan nu, det är inge kul å må illa o behöva leka kossa o kräkas!
slafspuss o hurra för nattpromenader

Hillman och Illerson sa...

Skönt att du mår bättre, gräs äter vi hundar för att få upp det som inte ska vara i våra magar. Nu blir du nog frisk ska du se, speciellt efter att du dansat med matte.

Taxkramisar.

Stella sa...

Vad gott att du mår bättre!! Ni dansar fint ihop du och din matte, själva är vi lite för korta för sån dans, matte måste lyfta oss!

Kramar!

Lukas sa...

Men Ludde! Då hade vi samma åkomma inatt. Jag väckte matte och husse 02.15 med pip och tjut. Matte trodde att en löptik var i farten och stängde in mig i sovrummet. Där pep och tjöt jag ännu mer och till och med darrade med hela kroppen. Då förstod matte att jag faktiskt måste ut. Ut gick vi och jag fick göra ifrån mig rejält. Det var inte så jättetrevligt. Sen när matte tyckte att hon äntligen höll på att somna så kräktes jag på sovrumsgolvet.
Vad är det med oss? Fullmånen kanske??
Jag mår lite bättre men kan inte lova matte att inte väcka henne i natt igen.

Magsjukepussar från Lukas

Sigge sa...

Tillbaka igen!
Matte sa massor med fula ord till skärmen så den blev så rädd att den fungerar igen.
Alltså är bloggen uppdaterad.

taxenmilton sa...

Skönt att lilla magen funkar igen, ja är åxo jätte duktig och väcker husse när jag är dålig i magen men kräks det gör jag inne. Åsso en dans med matte då mår man nog toppen tror jag. Ha det gott nosegos Milton

Tessan sa...

Bus och skoj och en sväng om med matte! Tur att magen är ok nu....Acke kräktes upp all mat i morse...men det var nog bara ngt tillfälligt....men nu mår jag illa istället! Blä och usch!

Ser så härligt ut att få gå och promenera där vid vattnet, ni måste bo i vackra omgivningar!
Puss på dig snygge kille...hälsa dina goa flockmedlemmar:)

Kasper sa...

Äntligen har matte tid med MINA bestyr vid datorn igen! Hon har bara jobbat och jobbat några dar.
Vad skojigt du har haft - men vad trist att du bev dålig och vad bra att du blev bra igen. :)

Bra att du tränar din matte i dans, kan nog bli ett fint komplement till den där gymnastiken hon går på! Kanske du rentav kan ta över helt? Borde rendera dig åtskillga grisöron, för kurser är faktiskt ganska dyra!

strövelstorpslagottona sa...

Är kräksjukan något som härjar överallt nu? Aldo och Elliot har också kräkt i dag.
Härligt att du är så pigg nu så du kan dansa med matte.
pussar

Giah med matte sa...

Fy inge kul att va magsjuk...TUR du mår bättre nu!!!
Vilket par ni är du och matte, dansen såg fin ut ;)
Ja det börjar bli dags att plocka in grejer från altanen nu...Matte har börjat lite smått, men nu hinner hon INTE så mycket ...Hon vill ju NJUTA av valparna och oss... Dit hör tyvärr städ av golv OFTA!!! Enda nackdelen!!! Annars är det underbart...
6 veckor blev dom idag :)
Tiden går för fort!!!

Puss från Giah och kram från matte...