fredag 30 oktober 2009

Brum brum

Idag hörde vi brummet av motorsågar uppe hos Jocke.Det var han och hans kompis Dan från Malmö som skulle fälla eken bakom huset.Dan, som är arborist, klättrade i trädet och sågade ned grenar och Jocke sågade dom i hanterliga bitar och släpade undan.På eftermiddagen kontrollerade matte och jag att det gått bra. Vi var på en långpromenad utan kamera också och träffade på två hästar och två cockisar. Jag fick inte gå fram och nosa på någon av dom utan iaktog dom bara på avstånd.När vi kom hem fick jag en riktig bamseknosa, och den var så stor så jag får fortsätta med den i morgon. Middagen var vad jag skulle kalla rester. Det var lite gulasch, lite falukorv och pasta. Ingen gourmetmat precis, men roligare än kulor. Förresten! Den där entrecoten här om dagen var väl inte någon lyxmat - 99 kr/kg på Ica, och det blev en biff över som matte stekte till mig, och den fick räcka till två mål. Nu har husse köpt 1,5 kilo nötstek för 55 kr/kg som han ska mala till köttfärs och steka köttbullar av. DET kallar jag lyxmat... (Färdigmalda köttfärsen kostade 74kr/kg och då visste man ju inte ens om den blivit ompackad...) Husse som alltid är sent ute hann i alla fall ta en bild på mig och skicka in till Tessans fototävling i tid.

Hoppsan, hoppsan! Nu blev det så sent så jag får säga lördagskramar! nu. (Jag är inte ute i så god tid heller) / Ludde

4 kommentarer:

Kasper sa...

Även ekar måste väl sågas ner ibland, antar jag, men åtminstone matte tycker att just ekar, dom är det något särskilt med. Får dom som dom vill kan dom ju stå där i många, många hundra år.
Det du, Ludde!
Stilig du är där du sitter vid din knosa!
Vill också säga att för MIG är ALL den mat du räknar upp lyxmat! - Förresten har du en riktig lyxhusse som mal er egen köttfärs!

Malte och Snoken sa...

allt är lyxmat jämfört med kulor!
å dan verkar vara en kul typ för han bor nära oss ju! ni måste definitivt åka o hälsa på honom o stanna till här!!
du ser riktigt mallig ut över din knosa, det skulle vi oxå vara! gu så smaskens!
slafspussar till hela bandet

Hillman och Illerson sa...

Lyxmat och lyxmat håller med Malte och Snoken allt är bättre än kulor. Vi fick chili con carne igår men inge mycke matte sa att det var för starkt. Ídag blir det kycklingfilé gryta, med wok grönsaker till, det tycker vi är smaskens.

Lyllos dig som fick en så stor knosa, vi får inte äta ben tyvärr, för vi blir sjuka av det. Du får skriva och tala om hur det smakade.

Ha en bra dag Ludde och pussa matte och husse många gånger.

Taxkramisar.

kicki fohlin-svensson sa...

Hej Ludde, visst är det läskigt att klippa klorna? Bäst är om hussar o mattar klipper dem ofta.
De där kännande tängerna har jag aldrig provat men funkar de borde det vara jättebra. Någon annan kanske har testat? Jag är också nyfiken på dem.
Och stilig som vanligt är du Ludde, en riktig gentleman.
Ha det gott / Kicki