torsdag 10 september 2009

Sågat på torpet

Husse fyllde släpkärran med sågar, handskar, sekatörer och busksaxar idag. Sedan åkte vi till torpet och träffade Anders och Cornelia. Matte och jag passade Cornelia medan Anders och husse tog bort grenar som stack ut på vägen. När kärran var full avbröt vi och åkte hem och tömde den. Anders följde med hem och tittade på husses morfars gamla cykel. Han ska göra i ordning den för att skjutsa omkring Coco med. Då får han jobb...Vi hade varit så duktiga så vi promenerade ned till pizzerian och åt middag där. Jag tyckte inte att pizza var särskilt spännande. Jag åt snällt det som bjöds, men skulle nog valt en plankstek istället om jag fått välja.Nu ligger jag och sover framför teven tills det är dags för kvällspromenaden. Zzzzzzzzz, Ludde

2 kommentarer:

Sigge sa...

Hälsa din matte Ludde att svart trumpetsvamp behöver man inte trolla fram.
Den växer i mängder nu.
Bara att antingen ha en bra nos eller som människa kunna se dom.
Matte har precis fyllt hela torken med såna.
Gott med Pizza serveras jag alldeles för sällan

Hillman sa...

Pizza är jätte gott men plankstek det är super gottigt, så jag håller med dig, jag skulle oxå valt köttet.

Jaså, du har arbetat och slitit igen, det är jobbigt att vara väktare och slita med skog. Hoppas att du har fint väder, här är det lite moln men det är kallt minus 2 grader i morse, nu är det plus 7 ute.

Taxkramisar.