tisdag 1 september 2009

Lunch med Coco

Husse och jag åkte till Ringen på Söder och hämtade matte när hon gympat färdigt.Sedan åkte vi till hundrastgården i Vitabergsparken.Det var många hundar där och det kom fler hela tiden.Sist jag var där var den elaka Schäfern Hector den som skulle bestämma allt, så jag låg lite lågt den här gången fast han inte ens var där.Det var allra tryggast att sitta hos matte och bara titta på dom andra hundarna.När vi varit där tillräckligt länge åkte vi och hämtade Anders och Coco vid Mariatorget och gick på en promenad till Lea´s Kök och köpte gourmetrullar och färskpressad juice.De åt vi på gården hos Sara och Anders. Jättesmart av dom att göra en glasdörr rätt ut från köket. Sara jobbar så nära nu så hon cyklade hem för att äta med oss. Det har varit en händelserik dag, så nu är jag jättetrött. Dessutom är jag jättemätt, för matte stekte kycklinglever till mig när vi kom hem. Dunderkramar, Ludde

7 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Vi blir alltid så hungriga när vi läser din blogg. Attans också, mamsen säger att vi får vänta tills i morgon, surkärring!!!!!
matpussar

taxenmilton sa...

Ludde du får säga till Hector, han skall inte bestämma allt är man så får man inga kompisar. Jag tyckte när vi var i Vitabergsparken att det var lite läbbigt, ville inte gå in där. Men det var jätte fint för hundar. Ja min mat slank åsso ner i ett huj, nu har jag en matperiod igen får se hur länge den varar denna gång?. Hare Kram Milton

Hillman sa...

Fy, vad jag blir hungrig, du får alltid så mycket gott att äta. Känns som min hundmat, inte är så lockande när du får äta kycklinglever, humf.

Vad spännande träffa en massa andra hundar, fy tusan vilka hundslagsmål vi skulle kunna starta, haha. Jag bara skojsar lite med dig, schäfrar litar inte jag på heller, de är så falska man vet aldrig var man har dem. Träffade du några trevliga tjejer då, eller var det bara högfärdiga tråkmånsar.

Taxkramisar.

Kasper sa...

Tjena Ludde, äntligen har min matte fattat att nu bara MÅSTE jag börja ge mig tillkänna igen hos mina hundkompisar! Till och med börja blogga själv igen. I alla fall lite grann :)
Ser att du har haft det jättebra, har rotat, ätit saffranspannkaka och rejsat och gjort en massa annat skoj också.
Saffranspannkaka - och nu kycklinglever!! "Herrejösses", säger matte... "ÅÅÅhhh", säger jag! Inte så att jag missunnar dej, nääedå, inte alls, men nog TYCKER jag att ödets lotter skulle ha kunnat utfalla lite mer rättvist...

Ludde sa...

Båda hundarna på översta bilden är tjejer. Den vita och jag var jämnåriga och nosade runt lite som man brukar göra. Den lilla grå var lite äldre, men vi hade rätt skoj under parkbänken fast det var trångt...

Tessan sa...

Oj kan säga att jag är lite "anti" sådana hundgårdar....inte bara pga att jag inte vet vilka hundar man kan täffa på,( ser ju kropps språket på den bruna tex....där hade det smällt med Primo kan jag lova!) men även i smittosynpunkt....jaja är väl lite larvig kanske, men det är jag det;)! Oj måste nog oxå låta hundarna få sig ett dopp innan "herr frost" kommer på besök...ja det är ju inte ännu på ett atg iof.
Hur går det med "gå på frambens träningen"??

Må gott du store snygging till vovve!

Malte och Snoken sa...

å en sån där hundgård skulle man ha här oxå!! va kul det vore! du ser så söt ut på bänken bredvid matte! slafspussar!!