lördag 18 juli 2009

Nu vet jag!!!

Äntligen vet jag vad husse har gjort bakom skynket! Husse tog på sig finkläderna idag, och efter frukosten åkte han och matte och handlade medan jag vaktade huset.Efter kaffe och "leta godis" bytte husse om till jobbarkläder, och då passade jag på att smyga iväg till en bra utsiktsplats. Det prasslade mycket bakom skynket, och husse klättrade upp och ner med en massa grejer. Efter en stund kom matte och ropade på mig, och vi gick tillsammans upp till arbetsrummet.Va säger ni? En alldeles egen köttbullsbutik. (Det kanske vore nå´t för Sigge när hans grisöronaffär lägger ned?)Jag smakade på de mumsiga köttbullarna.Rena himmelriket!Eftersom grisöronen var gratis så tog jag ett sådant också.Jag bara undrar - drömmer jag eller??? Lyckliga svansviftningar Ludde.

11 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Jag packar och kommer NU!!!!!!!!!
Hoppas att det är ok att jag bor hos dej ganska länge.
Min bästa Grisöronaffär försvinner o du får en egen köttbullsbutik!
Livet känns orättvist!

Cilla med resten sa...

Jösses!! En egen köttbullsbutik!!?? Det vore nått det!! NEJ säger matte förskräckt för jag (Cilla) bantar!! Har du hört på maken så dumt :/ Jag tror att vi flyttar till er hela högen så slipper du vara ensam fyrfoting ;-)
Kram Cilla, Gizmo och Qvintus

PS Jättehärlig blogg!!! Vi kommer hit igen :-))

Hillman sa...

Nej, nu blommar asfalten en alldeles egen köttbullsbutik, det är somlig som har det förspänt. En sån skulle jag oxå vilja ha, nejdu säger matte det räcker bra med de köttbullar du fick i torsdags, tror hon verkligen att jag kan leva på de ynka bullarna hela livet va. Mattar de är som de är, med allt tjafs om tänka på figuren min är det då inga fel på.

Taxkramisar.

Tessan sa...

ASGARV!! Helt underbart! jag blir ju nästan tårögd av detta! Hur jäkla underbara är dom inte din husse och matte....eller knasiga kanske?? Mina grabbar står redan och packar och tänkter göra Sigge sällskap:) Tänk vilken lycka en alldeles egen köttbullsbutik....hmmmm....Ja vissa har det bra må jag säga!

Hälsa din husse att jag ställer in avståndet manuellt med objektivet..autofokus...Sen kör jag ju mycket på dom olika auto funktionerna en så länge...måste lära mig allt om bländare,slutare ISO exponering....PUST! Men kul är det, finns jätte bra fotokurser gratis på nätet + även dom man betalar för men då får man ju även läxa och skick in bilderna...tänkte ta sådana när jag får lite påfyllning i plånboken;) Den är VÄLDIGT tom just nu!

Oj det blev mycket här!

Puss på dig Ludde och hälsa husse och matte!

Kasper sa...

Ludde!!!! Matte sitter här och storskrattar (hon har förstorat bilderna och har läst upp för mig allt vad du erbjuds).
Hurra för din husse – TÄNK så mycket besvär han gjort för din skull (och för dina bloggvänner, säger matte, som fortfarande ler och skrattar om vartannat).

Jag skulle gärna ta mig en och annan saftig Frolic och några fina lerversnittar också, och köttbullar och hjärtekex (dom är jättegoda, det vet jag ju!!).

Undrar om det är alla smygätna köttbullarna som har gjort din husse då otroligt och nästan osannolikt generös!
För det ÄR väl inte bara en dröm, det hela??? Nä, en kamera kan väl inte ljuga!!! ;)
I varje fall gör inte din husses och mattes det.
Hörrudu, jag hittar åtminstone till samhället du bor i! Så vem vet...

taxenmilton sa...

ludde vill du ha hjälp av en snabbfotad springpojke i affären, jag ställer upp. Jätte roliga bilder man kan inte tro det är sant egen köttebulle affär jo tackar ja. Ha det gott jobba inte ihjäl dig i affären nu, och vad noga med att smaka av allt. köttebullarpussar milton

Rudi sa...

Du har det då för bra, du Ludde! Vilken otroligt rolig överraskning för dig, och tänk att göra sig så myckeet besvär som att såga hål i huset för din skull! Jag är hur avudsjuk som helst och kommer och handlar i din affär om jag bara hittar dit. Fast jag spårar ganska bra och speciellt bra är jag på att spåra upp köttbullar i skogen!
Glufsa på!
Rudi (Ludde på pappret)

Malte och Snoken sa...

å herregud! när kan vi flytta in?! en sån underbar köttbullskiosk!! din husse är väl för go han! undrar just hur länge han tänker ha öppet om man hinner komma idag redan?!
slafspuss

Malte och Snoken sa...

ps! med tanke på att matte säljer låtsaskorv i en låtsaskiosk genom vår stalldörr till altanen o dessutom får man aldrig den utlovade korven hon dillar om så flyttar vi redan idag, vi har börjat packa!!

Stella sa...

Men gud, var köper man din husse och matte, så underbara hundmäniskor:-)
Synd att vi redan är på semester annars hade vi kommit på stört::

Bamsekramar från Bohuslän!

Rudi sa...

Jo, Ludde, jättekul att du hittat till min mattes fotoblogg. Själv har jag ingen egen blogg.
Det där med att raka sig, det har jag bara ställt upp på en gång. Matte tyckte jag stacks så under hakan och på halsen efteråt så det var knappt hon ville krama mig och det vill hon alltid annars. Nu har pälsen växt ut och blivit kramvänlig igen. Var rädd om dina mustascher!
Vi har ju samma frisör, du och jag Ludde.