måndag 20 juli 2009

Mjau!

Ibland undrar man hur det står till där uppe hos en del.I morse tog husse fram kattmaten, som Jockes innekatter ratade, och gav mig till frukost.Han blandade 50/50 med kulor, som om det skulle göra det hela bättre...Jag vägrade!Här kan jag ligga tills jag får riktig mat!Det blev inget bättre, så jag gick ut och lekte med pipgrisen istället.Hmmm, man kanske kan hitta något ätbart här?Nähä, bara mossa.

För att göra en lång historia kort - kattmaten kom fram igen till middagen, nu utblandad med stekt kycklinglever, och jag har faktiskt kollat med Kasper om man verkligen kan äta kattmat utan hälsorisk, så jag åt väl upp alltihop för att inte göra husse ledsen.
För säkerhets skull tog jag ett grisöra till efterrätt. Jag utnämner härmed den här veckan till Grisöronvecka! Alla hundar ska få grisöron varje dag hela den här veckan! Varför har ingen tänkt på det förut? Nu hoppas jag att jag inte börjar jama efter det här. Nospussar, Ludde

6 kommentarer:

Kasper sa...

Grisöronvecka!!! Den idén ska allt matte få anamma! JÄTTESMART!
Jaså, du gillade inte kattmat nåt vidare. Jag älskar den, men mina katter får nästan alltid bara kulor. Uppe på en hylla, för att inte jag ska komma åt den!
Det är annat det, mot hur du har det med en husse som gör en egen hylla speciellt för dig, fullproppad med godis!
Du är en lyckans guldgosse, Ludde!

Tessan sa...

Haha du är ju bra smart du Ludde...ställa datorn upp och ned!!! Ja vad kan jag göra mer en att skratta gott åt dina påhitt!! Shhhhhh säg inte Grisöronvecka så mina grabbar hör, Primo skulle kunna äta flera om dagen, men har har så lätt att lägga på sig....Kattmat älskar mina, det får dom i spårslutet i en sådandär förpackning som du fick....Acke äter det ute men inte i sin mat, då ska det vara utblandat med Cesar hundmat i burk! Ja han är lite larvig med att äta så det har blivit att han får sådant och lite skinka på kanten av tallriken:) Jaja bprtskämd?? NEJ älskad!

Puss på dig stolle!

Hillman sa...

Jag har oxå ätit kattmat, när jag var på besök hos en av mattes söner (hon har tre). Då kunde jag inte låta bli, skålen stod ju framme och ingen katt i närheten, det var bara att förse sig. Annars gillar jag nog hundmat mera, Cesar vet jag att mina reservmorsor åt när de var på resa men vi har bara fått smaka lite grann av den godsaken. Vi får för det mesta bara torrfoder, det finns en tax utanpå påsen och det är dyrt säger matte, 130 kr/kg kostar det här uppe.

Tack än en gång Ludde för ditt erbjudande och taxkramisar på dig.

Malte och Snoken sa...

Va! tror husse att du är en katt!? men det kanske var riktigt gottigt? vi stjäl gärna kattmat om det glömts framme hos någon vi hälsar på! fast vi äter ju bajs oxå hälsar matte...
Vi tycker din "surbild" med alla långbenen och huvudet på sne var förtjusande!
slafspuss å ett litet mjau (he he he)

Rudi sa...

Har du levt ett helt år utan kattmat?! Kattmat i alla former, ja allt som kommer från kattmatsskålen är gourmetmat för mig! Jag gör vilka tricks och konster som helst för några kattmatssmulor, fast jag har ju inte ätit grisöron förstås än. Matte har lovat mig ett idag!

taxenmilton sa...

Hmmmmmmmmmm katt mat!!!!!!!!! nä inte för mig äter ju inte ens hundmat. Självklart skall det vara grisörons vecka det hänger jag med på. Mjau på dej Ludde. Milton