fredag 17 april 2009

Tåg

Vilket påhopp direkt efter frukosten! Husse tog bort fästingbandet, och sedan lurade han med mig in i duschen. Han till och med använde shampo! Han tror att det är halsbandets fel att jag har verkat lite hängig de senaste dagarna, så nu ska vi prova örthalsband i stället. Själv märker jag ingen skillnad, men vem bryr sig?Matte snyggade till min päls medan jag torkade. Sen skulle dom lära mig åka tåg... Vaddå svårt? Vi gick ned till stationen och tog första tåget som kom, och vi gick in där hundbilderna inte är överstrukna. Sedan åkte vi en station till Tumba, och där klev vi av. Var det något att lära en stor hund??? Husse vart så nojig, så han glömde som vanligt att fotografera.Det blev i alla fall en trevlig och solig promenad hem längs nya vägar.Vi tränade stanna i en blåsippebacke också.Vid middagen åt jag bara upp plättarna, köttbullarna och hälften av kulorna, men sen fick det räcka... I morse åt jag inget alls förrän husse hällde på en portion kycklingleversås på kulorna, så nu har han fått för sig att jag är bortskämd! Nu ska jag vila resten av kvällen, för vi ska såga granar i morgon. / Ludde

5 kommentarer:

Sigge Svamphund sa...

Hm..........bortskämd är nog bara förnamnet på vad du är vad det gäller maten.
Vad har mina middagar bestått av den senaste veckan???
Torrfoder, torrfoder o ännu mer torrfoder.
Ja en elller annan samkbit men inte alls så mycket smarrigt som du fåt.

Stella sa...

Jag tycker faktiskt att det är en rättighet att vara bortskämd!!
Hoppas att du piggar på dig!

Puss på fina pannan!

strövelstorpslagottona sa...

Bortskämd? nä, det är bara livets rättighet.
pussar

taxenmilton sa...

Hej snygg Ludde. Tror inte att din husse har fel att du blir låg av halsbandet, har flera kompisar som mår dåligt av det. Vi har gjort så att husse har satt fast bandet på mitt halsband som jag bara har när jag går ut.Vi gjorde så förra året o det funkade toppen bra inte en fästing o inte behöva ha det dygnet runt. Kramisar Milton Sov Gott

norjemonsun sa...

Vilket strams av din Husse...Det är klart att du vet hur man åker tåg,det är ju hur enkelt som helst...Jag får ett festingsmedel som Husse droppar på halsen och det har funkat i 14 år.
Att jag är lite hängig nu beror på åldern...

Kram Lilli