fredag 24 april 2009

Äntligen

Äntligen har husse och matte kommit hem från Italien. Jag hade det skönt hos Bosse under tiden, och vi gick på många långa promenader. En dag åkte vi buss och hälsade på hans storebror Åke. Det var läskigt. Jag va lite skakis i början, men när vi åkte tillbaks hem igen gick det riktigt bra.Husse och matte bodde i en stad som heter Sorrento med utsikt över vulkanen Vesuvius. Den hade ett utbrott för nästan tvåtusen år sedan, och när de på 1900-talet grävde bort det flera meter tjocka asklagret i staden Pompeji så upptäckte de tomrum som de fyllde med gips, för att se vad det varit.Ett sådant hål visade sig ha varit den här hunden.Husse sa att man numera låter alla hundar leva så länge de vill, även om de inte har någon husse och matte när de blir gamla.Man låter dem ströva fritt överallt och de hittar tydligen mat.De här hade det skönt i en av Pompejis ruiner på den mjuka mattan där turisterna brukar gå, men jag skulle inte vilja byta. Jag har det nog bättre här hemma. Nu ska jag kolla vad ni haft för er medan jag varit hos Bosse. Slafselipuss, Ludde

6 kommentarer:

strövelstorpslagottona sa...

Så härligt att du är tillbaka i bloggvärlden, vi har saknat dej må du tro.
pussar

kulan sa...

Kul att du är tillbaka Ludde.
Nej jag tror nog inte att någon vill byta med de hundarna, fast dom verkar ändå ha det ganska bra.
Men jag tror inte att dom får så god mat som du får Ludde
kram
kulan

Susanne och Pebbels sa...

Oj Pompeji, dit skulle jag verkligen vilka åka. Tänka att hundarna strövar fritt där och att de överlever och blir så gamla. Kanske turister som matar dem?

Sigge Svamphund sa...

Så skönt att du är tillbaka!!!!!!!!
Verkar som om din husse och matte haft det bra i Italien och du hos hundvakten.
Jo du i min värld kan det hända mycket på en vecka!
Matte hälsar att om ni inte hittar örthalsband så maila oss.
Min Grisöronaffär har massor så vi kan handla o skicka.

taxenmilton sa...

Hej goaste Ludde kompis. skönt att matte o husse är på plats igen och du o Bosse hade det gott. Trötta Lördags kramisar Milton.

Stella sa...

Så gott och tryggt att ha dig tillbaka!!
Verkar ju som både du och dina människor haft det bra!
Hur trött jag än blir på min husse och matte så skulle jag nog aldrig klara att leva utan så som hundarna på Pompeij, nä vi har det allt bra!

Puss på SnyggLudde