torsdag 12 januari 2012

Synnerligen korkat

Tänk att dom kan vara så korkade att dom inte skaffat mig ett eget pass! VET ni var dom har varit utan mig i två veckor? Jo på Kanarieöarna! Det betyder ju HUNDÖARNA!
Där finns det visst hur många hundar som helst.
Det var 22 grader varmt och ändå var det hundar som hade vinterjackor.
En liten jycke fick åka med på sin husses moppe.
Det här var väntrummet utanför veterinären.
Den här killen heter Bona och fick sitta med och vakta hussens telefon medan han drack kaffe. Han hade en stickad tröja för det var lite kyligt på kvällarna och han hade ju inte så mycket päls.
På hotellet hade dom två råttfångare anställda. Husse och matte tog med lite leverpastej till dom från frukostbuffén.
Andra katter fick kvällsmat serverad på parkeringen utanför en restaurang.
Några hundar bodde i egna små hus! Jag tycker gott att dom kunde ha låtit både Bosse och mig följa med!
Till och med Coco fick följa med dit fast hon är yngre än jag... Avundsjuka kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Arlo sa...

Jamen ATTANS! Det hade nästan varit bättre om du inte fått se bilderna från hundöarna. Hur 17 kunde dom glömma att skaffa pass till dig och Bosse så ni fått följa med? Ni två får åka på egen resa till nåt annat ställe och bara göra roliga saker och äta gourmetmat, tycker jag!

Emma o Malte sa...

Gud så fuskigt att du inte fick följa med! För det verkar ha varit jätte mysigt där på hundöarna! Fast de kanske var tvugna att kolla så öarna var så pass bra att du kan följa med nästa gång?
Kramis

Eva sa...

Du ska definitivt kräva en resa för dig och Bosse! Så får ni två väl diskutera om ni ska ta med matten och hussen.
Attans orättvist alltså!
Tröstepussar i mängd härifrån!

Hillman sa...

Matte och husse har haft sidomester ihop med Coco, tassigt då hade ju du kunnat följa med. Fast flyga i bur det vete katten om jag skulle finna mig i, hihi.

Taxpussar.

mufflo sa...

Vilken massa hundar och katter........kul

Vi i Kasperian sa...

Du Ludde - det verkar ju helskönt på hundöarna! Ni BORDE ha fått följa med - men Bosse kanske inte ville?
Vore förstås lite läskigt för dig att (som Hillman säger) flyga i bur, tror jag, men det går väl båtar till en ö!!!!
Nåja, gjort är gjort! Men jag tycker du ska sura och vägra titta på bilderna!
Hoppas du i alla fall fick jättegod mat hos Bosse! Som tack för att du passade honom, menar jag. :)

Nisse sa...

Jaså, så du fick inte följa med? Det var värst, men jag tror lite som Kasper, att det kanske inte hade varit så trevligt att flyga i en bur. Tror dessutom att man måste till veterinären och ta sprutor innan man åker. Jag tycker nog bestämt det låter som att det var klokast i att du stannade hemma. Det verkar som att du haft det fint hemmavid också. Hoppas dom skämmer bort dig lite extra nu när de varit på långresa.

Tessan sa...

Jösses grabben så avundsjuk jag blev på dina 2-beningar! Värme och sol skulle sitta fint på denna kropp!!