torsdag 23 september 2010

Igår fick jag passa huset!

Suck! Det är ett väldigt passande hela tiden.Igår fick jag passa huset i flera timmar medan matte och husse åkte till stan och såg på en massa gamla lergubbar i en källare.De sa att det till och med fanns hundar som legat begravda i över 2000 år där. Det finns fler bilder därifrån på husses blogg om någon skulle vara intresserad av sånt dravel.

När dom äntligen kommit hem, och vi hade fikat, åkte vi iväg till hästvägen och där hittade vi en massa trattkantareller.
Jag hittade inte så många, men jag tittade intresserat på medan dom kröp omkring i mossan och hittade.Det vore enklare om dom var så här stora och växte i ordentliga rader.Sedan åt dom av MIN falukorv till middag! Jag VET att dom sa att det var "bra att ha till Ludde" när det var extrapris på Ica. Visserligen tappade matte en hel del bitar till mig, men ändå!!! Besvikna kramar, Ludde

1 kommentar:

Arlo sa...

Tacka 17 för att du är besviken på dom! Dom kan i alla fall stå för vad dom ska göra med falukorven när den inhandlas!