torsdag 13 maj 2010

Skogsfika

Eftersom det skulle komma regnskurar på eftermiddagen tog vi med oss kaffe och bullar till svampskogen idag.Precis när vi dukat upp kaffet kom det två hästar förbi.Jag som inte gärna sitter på bänkar låg hellre på vägen och kollade om det skulle komma fler hästar efter att ha letat upp alla gömda Markiesar. Vi gick sedan en liten bit på en skogsväg och husse hittade en massa stenmurklor. Tyvärr är han inte lika duktig som Tessan med macrobilder, så ni får inga suddiga såna.Jag har lovat våran fru blåmes att hon får ta av min fäll för att bädda i holken. Svampiga kramar, Ludde

6 kommentarer:

Arlo sa...

Men picknick och hästar och murklor och skoj utan regn idag? Såååå långt från varandra bor vi ju inte. Vi fick väl ert regn också förstås! ni får ta vårt nästa gång. Blöta kramar.

Hector, Willes lillebror sa...

Men vad snällt att du låter fru Blåmes hämta lite bomateriel från din fäll. Jag tycker hon ser glad ut. Ni ser ut att haft jättefint väder idag, här har det bara regnat en massa och det låter ju hur mysigt som helst med en picknick.

Hector sa...

Tack snälla förresten för tipset om maten. Jag ska testa det imorgon. Ha en skön morgondag nu !
Bamsekram av små tassar !

Hillman sa...

Mums för fika i skogen, hästarna är bara ett plus som vi ser det.

Gullig du är som bjussar på bomaterial till småfåglarna.

Taxkramisar

Sigge sa...

Men Ludde du lever farligt!!!!!!
Var så nära hästmonster kan absolut inte vara bra.
Fick du nåt gott med murklor?
Förresten fattar inte jag att ni kunde ha så fint väder.
Här vräkte det ju ner hela dagen.
Matte som befann sej på marknad var mindre road.

Kasper sa...

Inte har vi haft så särskilt fint väder, inte! Det har tilloch med smöregnat här.Såg förresten att du fått smaka på saxen i går. Hm - snyggt blev detju, men jag tycker att du var precis lika snygg innan också. Lite mer manligt rufsig.

Hjälp mot dålig hörsel? Har hon aldrig hört att doft (och syn också ibland utom när det gäller att se på mattar och hussar) är klart överordnad hörseln??!! Det vet ju varenda hund!!!!