tisdag 10 februari 2009

Urk

Idag har jag inte mått så bra.Efter den soliga långpromenaden kräksade jag jäääättemycke när vi kom hem. De kom upp både de ena och andra, å de va nog bra, för jag tål tydkigen inte tennisbollar, isolering, tätningslister å en del annat jag hade tuggat i mig. Ja tål nog inte kokosnötter heller, matte säger att hundar inte ska äta nötter. Lättaste sättet att kräksa va att äta massvis med hundbajs, så då gjorde jag de...

Nu över till någe mycke trevligare!
Husse försöker lära mig att hämta tidningen på morronen, å de e inte så svårt å bära den, men ja undrar hur han tänkt sig att jag ska få den ur brevlådan? Ja får i alla fall godis av matte när ja lämnar den till henne.Vädret va kanonfint på promenaden, å då mådde ja jättebra å sprang som en blixt.De va viserligen lite svårt att stanna, för de va väldans halt, men till slut så gick de.De kändes bättre när vi kom upp på land igen, och ja inte behövde va orolig för att husse skulle halka omkull.De kändes lite kymigt när han å matte åt middag,å ja inte fick nånting, men senare fick ja faxist min vanliga mat , och nu mår ja mycke bättre igen även om ja e lite matt. / Ludde

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen Ludde det är inte värt att äta allt man ser när man sen skall kräkas upp, Jag åt harbajs igår vi har jätte mycket på vårans baksida, det är oxå ganska gottigt. Ja det var jättehalt igår vi gick i skogen och det var så halt på en del ställen. Matte såg ut i bland som bambi på hal is. Ha en bra dag i dag, Kramar Milton

Anonym sa...

men oj va du har skottat i dig!!! inte undra på att du kräksade!! vilket härligt väder du verkar ha jämt!! vi har oxå snö o studsat runt ute på fm. buskul!!

Anonym sa...

Men snälla!!!!!!!!
Man ska inte äta upp fynden! Dom ska man busa med och sen gömma för kommande behov.
Är det ok om jag länkar till dej.
Lättare att hitta tillbaka då

Anonym sa...

Visst! Länkapå bara, husse har ju en länk till din sida, och han säger att jag ska bli en svamphund osså, även om jag aldrig blir lika duktig som du. Får väl leta champinjoner på Konsum om jag aldrig lär mig.