torsdag 5 februari 2009

Rastgården

Idag kom husse i alla fall ihåg kameran när vi åkte till rastgården.Det började inge vidare, för matte hade sett på den där Barbro Börjesson i Go Kväll på teve, och tipsade husse om att när jag ville stå och fundera lite om jag skulle gå in i bilen eller inte, då skulle han kasta något läskigt som skramla bakom mig. Nu gjorde han de, och jag blev ju tvungen att skutta in i bilen för att rädda mig. Sånt tycker jag inte om!!!!När vi kom fram vid Sofia Kyrka och rastgåden, var det två boxare där, men den bruna skulle just gå. Den andra var den där vita som jag lekte med sist, och vi lekte en stund, men sen gick hon oxå.Då vart jag alldeles ensamen där, och kunde gå runt och kolla hela stället i lugn och ro.Efter en stund kom det en blandis och en labbe, och sen kom det ännu fler hundar.Då blev det spring minsann.När vi varit där en timme var jag alldeles slut, så då åkte vi till min människostorebror Anders och fick vila oss ett tag.Mina tassar blev nästan utslitna av allt spring.När matte kommit från sin seniorgympa, gick vi och åt hos Sara och Cornelia, men då låg jag och sniffade på Anders skor i stället, för jag gillar inte indisk mat någe vidare.

Nu ska jag be matte om receptet på kexen så ni kan få så´na oxå. Trötta kramar till alla från Ludde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle bara säga du sover nog gott inatt. Goskramar Milton

Anonym sa...

å sån där rastgård verkar ju toppenkul! tänk om vi hade en sån som vi kunde pussas i!
vilka goa tår man såg där i allt ludd!
va vill inte kexreceptet? det var ett bråkigt kexrecept...törs man baka sånt...