söndag 8 februari 2009

Hos Bosse

Idag fick jag vara hos husses morbror Bosse hela dagen. Vi gick ut och traskade en timme ungefär, och sen var vi inne i hans hus och busade. Det är jättebra hos honom, för han försöker aldrig uppfostra mig. Bara ha roligt. Matte gjorde pannbiffar och potatismos till oss allihop sedan, för Bosse kom ner och åt middag med oss. Han bor tvärs över gatan, så det är inte så långt. Men halkigt. Husse och jag brukar gå förbi hanses hus på den tidiga morgonpromenaden och sätta fast morgontidningen i handtaget på ytterdörren, så han inte ska ge sig ut och halka till brevlådan.Husse rev några morötter till middagen, och då fick jag en alldeles egen. Det var smasken. När vi gick på sista kvällspromenaden vägde husse hur mycket han hade plockat upp efter mig. 208 gram! (Kan vara alla kex, godisar och vaniljsås mm.) Knubbiga godnattkramar till alla från Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ludde, Ä gla att jag har dej som bloggkompis, du är snäll o omtänksam och skriver jättebra. Matte lurar alltid ner lite morötter i min mat, (ganska gott tycker jag). Själv väger jag bara 7,4 kg. Och det är väldigt lite för att vara den taxrasen som jag är. Tyvärr är jag inte så matglad,hundmat äter jag INTE, Matte gör egen mat till mig. Ps min brorsa väger nästan 11 kg.Soliga Måndags Kramar från Milton

Anonym sa...

hej knubbis! nä du är inte knubbig! klart man måste få provsmaka kexen liksom...men du såg lite skyldig ut på bilden...o söt! vaniljsås lät gott....
vi har oxå haft en morbror som heter bosse, nu heter han christer det är inte lätt o hänga med i svängarna ibland...
snoseligos

Anonym sa...

Ojojoj, Du måste äta mera kex Milton! Be matte bre på lite bregott och ost, så blir du stor som husse. Jag äter ju nästan allt vare sig de e mat eller annat, men jag får torrfoder från Royal Canin, å de fick jag redan i Tjörnarp, där jag föddes. Dom har nå´t som heter Mini Sensible. Det kanske du skulle gilla.

Du Malte och Snoken, e inte ni ute o letar korvåkrar? Man kan inte bara tugga ben..